۲۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۱
معرفی دانشگاه ملی فنی ساتبایف

یکی از معتبرترین و قدیمی ترین دانشگاه های فنی قزاقستان که به دلیل پیشرفت در زمینه معدن و تجارت نفت شناخته شده است. برای بیش از 80 سال، این دانشگاه همطراز با پیشرفت فناوری و رهبری در قزاقستان بوده است. اگرچه شاخص معرف دانشگاه ساتبایف متمرکز بر تخصص های فنی است، اما این دانشگاه یک دانشگاه بین رشته ای است که در آن معماری و مدیریت نیز تدریس می‌شود.

یکی از معتبرترین و قدیمی ترین دانشگاه های فنی قزاقستان که به دلیل پیشرفت در زمینه معدن و تجارت نفت شناخته شده است. برای بیش از 80 سال، این دانشگاه همطراز با پیشرفت فناوری و رهبری در قزاقستان بوده است. اگرچه شاخص معرف دانشگاه ساتبایف متمرکز بر تخصص های فنی است، اما این دانشگاه یک دانشگاه بین رشته ای است که در آن معماری و مدیریت نیز تدریس می‌شود.

معرفی دانشگاه ملی فنی ساتبایف

براساس طرح تحول مرتبط با آموزش عالی در قزاقستان، دانشگاه ساتبایف در سال 2014 به بخش "دانشگاه تحقیقات ملی" اختصاص یافت که منجر به همکاری با دانشمندان برجسته جهان شد. دانشگاه ساتبایف شامل مرکز ملی فناوری "پاراسات" و 8 موسسه تحقیقاتی نیز می باشد. این دانشگاه با 174 موسسه آموزش عالی پیشرو از 25 کشور جهان (از جمله ایالات متحده آمریکا، انگلستان، آلمان، ایتالیا، فرانسه، چین، کره و لهستان) همکاری می‌کند.

در حال حاضر دانشگاه ساتبایف با بزرگترین سازمان های صنعتی متالورژی معدن و صنعت نفت و گاز برای اجرای پروژه‌های تحقیقاتی و آموزش پرسنل همکاری می‌کند. یکی از حوزه‌های کلیدی دانشگاه ساتبایف، توسعه پروژه در زمینه "فناوری سبز" و استخراج هیدروکربن ها از منابع جایگزین است.

این دانشگاه شامل مراکز آموزشی و تولیدی بین‌المللی، شرکت‌های تابعه است که به طور مشترک با شرکت‌های قزاقستانی و خارجی فعالیت می‌کند.

 فعالیت های علمی و نوآورانه NJSC "KI Satbayev KazNRTU" با هدف توسعه تحقیقات بنیادی و کاربردی در پنج حوزه علمی اولویت‌دار جمهوری و همچنین ایجاد نوآوری های فنی متمرکز بر حمایت علمی و فناوری از بخش های اولویت‌دار اقتصاد با جذب سرمایه گذاری خصوصی است و استفاده از ابزارهای مشارکت عمومی و خصوصی دانشگاه ساتبایف تمامی الزامات بین‌المللی را برای حمایت علمی و فنی از پروژه‌های بزرگ دولتی در حوزه استفاده از زیر خاک و سایر زمینه ها برآورده می‌کند.

معرفی دانشگاه ملی فنی ساتبایف 

دانشگاه ساتبایف - دانشگاه تحقیقاتی

وظیفه اصلی دانشگاه ساتبایف اجرای اصل "یادگیری از طریق تحقیق" است. این دانشگاه فعالیت علمی گسترده‌ای را انجام می‌دهد و روندهای داخلی و جهانی را در زمینه توسعه علم در زمینه‌های تخصصی دانشگاه رصد و تحلیل می‌کند و منابع مالی برای تحقیقات پایه و کاربردی در حوزه‌های تخصصی تحقیقاتی و آموزشی را جستجو می‌کند. دانشگاه ساتبایف تحقیقات قراردادی را با شرکت‌های خصوصی و دولتی معروف مانند "Kaztsinc"، "Kazchrome"، "PetroKazakhstan Kumkol Resources"، "Tospa Su"، "Kazatomprom"، "Parasat" و "Paulodar" پتروشیمی اجرا می‌کند.

هدف اصلی دانشگاه ساتبایف در دنیای مدرن، متحد کردن متخصصان و دانشجویان از کشورهای مختلف جهان، تلاش برای توسعه پایدار با کمک‌نوآوری‌ها، تبدیل‌شدن به یک دانشگاه تحقیقاتی بین‌المللی قابل‌توجه و شناخته شده توسط جامعه علمی جهان است.

همکاری دانشگاه ساتبایف با صنعت در حال گسترش است. توجه زیادی به اهمیت عملی پروژه‌های دانشگاه می‌شود. فعالیت نوآوری تحقیقاتی درحال‌رشد و تعداد استارت‌آپ‌ها و تحقیقات برای تولید افزایش می‌یابد.

در سال 2015، نقشه راه دانشگاه-2025 برای سال های 2016-2025 به تصویب رسید. دوره جدید توسعه دانشگاه، بالاترین کیفیت آموزش و فرصت های فراوان در زمینه اشتغال و شغل را در قزاقستان و خارج از کشور تضمین می‌کند.

شرکت‌های تابعه دانشگاه:

موسسه تجهیزات و فناوری‌های دیجیتال

معرفی دانشگاه ملی فنی ساتبایف

www.idet.kz

این موسسه پیشرو در قزاقستان در زمینه اتوماسیون صنعتی، داده‌های بزرگ و هوش ماشینی است و تحقیقاتی را در زمینه فناوری‌های IT و سه‌بعدی انجام می‌دهد، همچنین فناوری‌های نوآورانه را در زمینه اتوماسیون صنعتی، دیجیتالی‌سازی و ابزار دقیق توسعه، پیاده‌سازی و پیاده‌سازی می‌کند. این موسسه دارای یک مرکز اتوماسیون، یک دفتر طراحی آزمایشی و یک آزمایشگاه مدل‌سازی ابررایانه است که خدمات پردازش محاسبات بزرگ‌داده، طراحی و توسعه نرم‌افزار را ارائه می‌دهد. تیم موسسه نویسنده تنها در سیستم CIS برنامه‌ریزی یکپارچه فرایندهای تجاری برای شرکت‌های بزرگ است.

مرکز راه‌حل‌های علم و فناوری JSC

معرفی دانشگاه ملی فنی ساتبایف

مرکز علمی-فناوری و آموزشی، به‌منظور ارائه اقتصاد با پیشرفت‌های علمی نوآورانه محبوب و رقابتی در زمینه‌های اولویت‌دار ایجاد شده  و فعالیت می‌کند. این هلدینگ توسعه و پیاده‌سازی فناوری‌ها برای بخش‌های هیدروکربنی و معدنی و متالورژی و صنایع خدمات مرتبط، انجام پروژه‌هایی در زمینه غنی‌سازی و فرآوری متالورژیکی سنگ معدن و مواد خام صنعتی، تولید فلزات، آلیاژها و مواد کامپوزیت، انجام تحقیقات در زمینه انرژی خورشیدی و هیدروژنی، محصولات چندرسانه‌ای آموزشی را توسعه می‌دهد. 

موسسه فیزیک و فناوری

معرفی دانشگاه ملی فنی ساتبایف

www.sci.kz

"موسسه فیزیک و فناوری" یکی از موسسات تحقیقاتی پیشرو قزاقستان در زمینه علم مواد، فیزیک انرژی بالا و پرتوهای کیهانی است. این مؤسسه دارای زیرساخت‌های علمی، فناوری و تحلیلی مدرن برای انجام تحقیقات بنیادی و کاربردی است، تعدادی پروژه نوآورانه را انجام می‌دهد که اجرای آنها برای سازماندهی و توسعه صنایع نوآورانه با فناوری پیشرفته در قزاقستان اهمیت زیادی خواهد داشت. نتایج تحقیقات علمی انجام شده در موسسه به رسمیت شناخته شده است و در نشریات برجسته ایالات متحده، کشورهای اتحادیه اروپا و ژاپن منتشر شده است.

موسسه هیدروژئولوژی و زمین‌شناسی

معرفی دانشگاه ملی فنی ساتبایف

www.hydrogeology.kz

تنها سازمان علمی جمهوری قزاقستان در توسعه مسایل اساسی و کاربردی هیدروژئولوژی، ژئو اکولوژی و استفاده منطقی یکپارچه از منابع آب زیرزمینی جمهوری قزاقستان متمرکز است.  این موسسه تحقیقات کاربردی بنیادی و منطقه‌ای عمده‌ای را در زمینه ایجاد الگوهای تشکیل و مکان‌یابی انواع آب‌های زیرزمینی، شناسایی منابع آب زیرزمینی، توسعه روش‌های جدید برای ارزیابی آنها، لایه‌بندی و نقشه‌برداری هیدروژئولوژیکی، پیش‌بینی فرایندهای هیدروژئولوژیکی ساخته دست بشر با استفاده از روش‌های نوین انجام می‌دهد. تجزیه‌وتحلیل شیمیایی آب پیشرفت‌های موسسه در سراسر جهان به طور گسترده‌ای شناخته شده است. این موسسه در سال 1965 بر اساس گروه هیدروژئولوژی و زمین‌شناسی ایجاد شد. 

موسسه علوم زمین‌شناسی KI Satpayev

معرفی دانشگاه ملی فنی ساتبایف

www.ign.kz

مرکز تحقیقات زمین‌شناسی پیشرو که دارای متخصصان بسیار ماهر و مجموعه آزمایشگاهی و تحلیلی مدرن است که امکان انجام تحقیقات گسترده در زمینه زمین‌شناسی منطقه‌ای، کانی‌شناسی، ژئوشیمی سیستم‌های جامد، مایع و گاز، مطالعه ذخایر معدنی را فراهم می‌کند و این موسسه در حوزه زمین‌شناسی نفت  در انجمن‌های بین‌المللی زمین‌شناسی، زمین‌شناسی کربن، دیرینه‌شناسی و ژئوشیمی مشارکت فعالیت دارد. موسسه بین‌المللی زمین‌شناسی یونسکو به طور فعال در محل این موسسه کار می‌کند و تحقیقات علمی و کاربردی مشترکی را در مورد برنامه‌ها و پروژه‌ها با شرکت‌ها و موسسات از دور و نزدیک خارج از کشور (روسیه، چین، صربستان، آلمان، ایالات متحده آمریکا، انگلیس، ژاپن، ترکیه) انجام می‌دهد.

موسسه متالورژی و استخراج سنگ معدن

معرفی دانشگاه ملی فنی ساتبایف

www.imio.kz

یک موسسه تحقیقاتی بزرگ است که در سطح جهانی تحقیقات بنیادی و کاربردی و توسعه فناوری‌های جدید در زمینه فرآوری مواد معدنی، متالورژی و علم مواد را انجام می‌دهد. این موسسه در توسعه مبانی نظری برای غنی‌سازی مواد خام معدنی، متالورژی و علم مواد و توسعه آنها بر اساس فناوری‌های رقابتی برای صنایع معدنی و متالورژی جمهوری مشغول است. دستاوردهای موسسه در زمینه توسعه علم و عمل متالورژی در سمپوزیوم‌ها و کنفرانس‌های خارج از کشور (ایالات متحده آمریکا، کانادا، سوئیس، آلمان، انگلیس، چین، اسپانیا، کره، بلژیک، چکسلواکی، ژاپن، مجارستان، یوگسلاوی، ترکیه، روسیه) منتشر شده است.

معرفی دانشگاه ملی فنی ساتبایف

کد خبر 18529

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =